top of page
Julia Dake

Julia Dake

Eindexamen: 2011. Techniek: schilderen. ‘Ik schilder het liefst gelaagd en meestal met beperkt palet. De gelaagdheid zorgt ervoor dat een schilderij diepte gaat suggereren. Lichtinval, sfeer of verstilling vind ik belangrijk.’

Angelique van Dalfsen

Angelique van Dalfsen

Eindexamen 2017. Techniek: schilderen (olieverf), tekenen (pastel). ‘Ik ben gefascineerd door mensen en hun emoties, vooral emoties die je liever niet laat zien aan je omgeving, zoals eenzaamheid, verlatenheid en kwetsbaarheid. Ik wil de lichte en donkere kant van mensen kleur geven. Soms breng ik de verf pasteus aan en soms heel schraal. Ik schilder graag met grove, losse toets .’

Ellen van der Deen

Ellen van der Deen

Eindexamen: 2013 Techniek: schilderen (olieverf, acrylverf, aquarel, eitempera); diverse technieken. Ik streef naar eenvoud en broosheid in mijn werk. Mijn thema’s zijn zeer divers . Op dit moment ben ik bezig met plafondschilderingen in olieverf. Ik heb hiervoor in mijn tuintje planten met eetbare bloemen gezaaid om hiervan voorstudies te maken, die ik kan gebruiken voor een plafondschildering in de keuken.

Ellen Dijkhuis

Ellen Dijkhuis

Eindexamen 2013. Techniek: schilderen (olieverf, acrylverf), gemengde technieken. ‘In mijn werk spelen sfeer en kleur een belangrijke rol. Naast de mens en zijn omgeving is theater een grote inspiratiebron voor mij. Ook een favoriet thema is het model, als onderwerp op zichzelf. Door te werken met olieverf in dunne lagen over elkaar, steeds weer op zoek naar nieuwe, tere en geraffineerde kleurencombinaties, ontstaat een subtiele kleurgelaagdheid die de gevoeligheid van mijn werk benadrukt.

Marja Dijkstra

Marja Dijkstra

Eindexamen 2017. Techniek: Tekenen met houtskool/pastel/krijt en schilderen, gemengde technieken. 'Mijn werk gaat meestal over het geestverruimende landschap om mij heen. Het kán daarom niet alleen maar over de werkelijkheid en schoonheid gaan, maar vooral over de beladenheid, intensiteit, over mysterie, vervreemding, de ziel, het pure stille en de kracht die ik er beleef. Ik werk met houtskool op monumentaal formaat, met olieverf en combi's van materialen.'

Elvira Dik

Elvira Dik

Eindexamen 2011. Techniek: olieverf en gedigitaliseerde collages. Mijn onderwerpen haal ik uit dingen die me raken. Meestal zit er een persoonlijke boodschap in en wil ik er graag iets mee vertellen. Of het nu een verruïneerd stuk gebak is of de lichtval in groene bladeren, het maakt niet uit. In principe is alles schilderbaar en bruikbaar voor dit doel.

Saskia Dingelstad

Saskia Dingelstad

Eindexamen: 2013. Techniek: schilderen (olieverf, acrylverf), tekenen (grafiet, houtskool), gemengde technieken. Eerder werkzaam als industrieel ontwerpster en vanuit deze expertise, sinds het afronden van de Klassieke Academie, nu ook werkzaam als illustrator binnen diverse productontwikkelingsprojecten. ‘Mijn schilderijen vertellen over mensen in een grootstedelijk, dynamische omgeving, waar tijd belangrijk is. Mensen in de massa, rennend om op tijd te komen.

Roelie Douw

Roelie Douw

De mens is altijd haar grootste bron van inspiratie geweest, omdat ieder mens vele facetten heeft en ze niet altijd eenduidig zijn. Door haar eigen sensitiviteit weet Roelie in haar portretten vaak de kern van een persoon te vangen. Haar schilderijen zijn hierdoor niet alleen gevoelig, maar tegelijkertijd ook krachtig. Roelie houdt ervan als iemand in gedachten is of net even wegkijkt. Ook kan een terloopse blik naar de kijker haar erg intrigeren. Ze vindt subtiele expressies erg interessant.

Esti Dudok van Heel

Esti Dudok van Heel

bottom of page